Карта RTX 4060 Ti (8 ГБ), як заміна 3060 Ti, забезпечує приріст продуктивності в Blender щонайменше 35 %, але в GPU-рендерінгу та розробці ігор - у середньому всього 15 %. Водночас 4060 Ti (8 ГБ) має гіршу продуктивність при редагуванні відео, ніж карта минулого покоління, яку вона замінює, особливо при роботі з RAW-файлами.

Тим часом, RTX 4070 12 ГБ забезпечує гарний приріст продуктивності порівняно з 3070: близько 15 % у редагуванні відео та 40 % у GPU-рендерінгу та розробці ігор/віртуальному виробництві. Це, у поєднанні з додатковими 4 ГБ VRAM порівняно з RTX 3070 8 ГБ, робить карту відмінною пропозицією за співвідношенням ціна/продуктивність.

Вступ

NVIDIA випустила два останні доповнення до серії графічних процесорів GeForce RTX 40: GeForce RTX 4070 і GeForce RTX 4060 Ti (8GB). Вони продовжують поповнювати стек продуктів, пропонуючи дешевші варіанти в сімействі GPU Ada Lovelace.

На додаток до цих двох GPU NVIDIA також анонсувала GeForce RTX 4060 Ti (16 ГБ) і Geforce RTX 4060. Усі чотири карти рекламуються насамперед для ігор із роздільною здатністю 1080p, однак навіть графічні процесори NVIDIA нижчого класу зазвичай добре підходять для професійних застосунків; створення контенту стає дедалі важливішим напрямком у релізах GeForce останніми роками. Це особливо актуально, враховуючи зростання цін на GPU за останні кілька поколінь.

Енергоспоживання

Перш ніж перейти до аналізу продуктивності, ми коротко розглянемо енергоспоживання GPU. Оскільки існує безліч партнерів з виробництва додаткових плат (AIB), які проєктують карти на основі фізичного GPU з безліччю власних моделей, кожна з яких може мати різні можливості охолодження, ми не будемо розглядати температуру GPU. Замість цього ми розглянемо загальне енергоспоживання в парі бенчмарків.

Оскільки це карти нижчого цінового діапазону з меншим заявленим енергоспоживанням, ми не очікуємо побачити багато цікавого при розгляді енергоспоживання. 4060 Ti (8GB) і 4070 споживають найменше енергії для виконання наших бенчмарків Unreal Engine 5.1 і є одними з найнижчих для бенчмарка PugetBench DaVinci Resolve (хоча більшість GPU NVIDIA мають схоже енергоспоживання для наших бенчмарків DaVinci). Це відповідає їхньому відносному TDP і справді помітно тільки для того, щоб показати приріст ефективності GPU Ada Lovelace порівняно з їхніми аналогами минулого покоління Ampere.

Редагування відео: DaVinci Resolve Studio

Ми починаємо з одного з найдивніших результатів бенчмарка. DaVinci Resolve Studio відома у світі відеомонтажу тим, наскільки добре вона використовує потужність вашого GPU, але у нової RTX 4060 Ti, схоже, є деякі суттєві проблеми. Загалом вона набрала приблизно на 20 % менше балів, ніж RTX 3060 Ti попереднього покоління, до того ж в основному це пов'язано з низькою продуктивністю під час роботи з RAW-файлами, такими як RED і BRAW. Однак навіть під час роботи з ефектами, прискореними GPU, 4060 Ti все ще на 14 % відстає від 3060 Ti.

Цікаво, що це не таке вже й велике відхилення, як ви могли б очікувати. У попередніх статтях (NVIDIA GeForce 40 Series vs AMD Radeon 7000 для створення контенту) ми також бачили, що графічні процесори серії RTX 40, як-от RTX 4090, показують результати нижчі за очікувані під час роботи з RAW-файлами. Схоже, що це не зовсім сімейна проблема карт серії RTX 40, але RTX 4060 Ti, схоже, постраждав сильніше за інших, що робить його не найкращим варіантом порівняно з RTX 3060 Ti попереднього покоління.

Доброю новиною для NVIDIA є те, що RTX 4070 не має тих самих проблем і є солідним поліпшенням порівняно з RTX 3070. Загалом, RTX 4070 приблизно на 20% швидша за попереднє покоління, що наближає її до дорожчої RTX 4070 Ti на один-два відсотки. Дорожчі RTX 4080 і 4090 можуть дати відчутні переваги при роботі з RAW або з великими навантаженнями на GPU, але RTX 4070 - дуже надійний вибір для тих, хто обмежений у бюджеті.

Редагування відео: Adobe Premiere Pro

Як і DaVinci Resolve, новий RTX 4060 Ti зазнає труднощів в Adobe Premiere Pro. Загалом вона відстає від RTX 3060 Ti попереднього покоління всього на 5 %, причому значна частина цього відставання припадає на низьку продуктивність під час роботи з RAW-файлами. Однак ефекти з GPU-прискоренням також страждають цього разу, і RTX 4060 Ti виявляється на 17 % повільнішою за попереднє покоління в цьому типі навантаження.

З іншого боку, RTX 4070 показує непогані результати в Premiere Pro. Приріст продуктивності порівняно з попереднім поколінням становить близько 10 %, і він може призвести до "стіни продуктивності" Premiere Pro під час роботи з RAW-файлами. Для більшості робочих процесів RTX 4070 буде відмінним варіантом і відмінно впорається з більшістю завдань у форматі 4K і нижче. Оновлення до RTX 4080 або 4090 для отримання додаткової VRAM знадобиться тільки під час роботи з проєктами 6K або 8K або під час використання важких ефектів із GPU-прискоренням, як-от шумозаглушення.

Розробка/віртуальне виробництво ігор: Unreal Engine

Що стосується рушія Unreal Engine, то тут ми бачимо, що нові графічні процесори перебувають приблизно там же, де ми очікували побачити їх у лінійці продуктів. RTX 4060 Ti лише на 15 % швидший за 3060 Ti і приблизно відповідає 3070. Хоча це гідне оновлення порівняно з попереднім поколінням, воно все одно розчаровує, враховуючи значний приріст на картах вищого класу.

RTX 4070 має більш вражаючий приріст у 40 % порівняно з 3070, а також додаткові 4 ГБ VRAM. Цей GPU коштує дорожче, але поєднання додаткової обчислювальної потужності та VRAM коштуватиме того для багатьох користувачів.

Рендеринг на GPU: V-Ray

Рендеринг на GPU - один із найскладніших тестів для нових графічних процесорів, і NVIDIA докладає багато зусиль до своїх драйверів і API рендерингу, щоб використовувати якомога більше апаратного забезпечення протягом тривалого часу. Починаючи з V-Ray, аналогічного тому, що ми бачили в Unreal Engine, RTX 4060 Ti показав дуже скромний приріст у 13% у порівнянні з 3060 Ti і зрівнявся за продуктивністю з 3070. Будь-яке прискорення вітається, але приріст продуктивності нижче позначки в 15 % не вражає. Наприклад, якщо раніше рендеринг одного кадру на 3060 Ti займав 10 хвилин, то на 4060 Ti - трохи менше 9 хвилин, а цього недостатньо, щоб змусити більшість користувачів перейти на нову версію.

З іншого боку, RTX 4070 підвищує швидкість на 30 %, а також збільшує обсяг VRAM з 8 ГБ до 12 ГБ. Це означає, що рендеринг відбуватиметься швидше, і ви зможете робити більше ефектів і великих сцен. Новий графічний процесор 70-го класу коштує дорожче, але він пропонує більше можливостей для роботи за всіма параметрами.

Рендеринг на GPU: OctaneRender

Результати Octane практично ідентичні тим, що ми бачили в V-Ray: RTX 4060 Ti показав приріст продуктивності лише на 12 % порівняно з 3060 Ti. Водночас RTX 4070 показав більш вражаючий приріст продуктивності на 58 %; це дуже хороший варіант для користувачів Octane, яким не потрібен high-end GPU, але необхідна хороша продуктивність.

Рендеринг на GPU: Redshift

Redshift від Maxon демонструє ще більш вражаючі цифри. RTX 4060 Ti майже на 20 % швидша за RTX 3060 Ti, що є найбільшим приростом для цієї моделі, і навіть на 15 % випереджає RTX 3070. Це відносно непоганий приріст, але він однаково нижчий, ніж ми очікували б від оновлення покоління, з огляду на те, що ми бачили в додатках рендерінгу в інших моделей серії RTX 40.

RTX 4070 приблизно на 40 % швидше, ніж RTX 3070. Як ми вже говорили, ця карта також пропонує більше VRAM, ніж попереднє покоління. У даному бенчмарку додаткова VRAM не використовується, але коли вона необхідна, це суттєво впливає на час рендерингу і стабільність системи.

Рендеринг на GPU: Blender

Наш останній бенчмарк рендерингу - Blender. Тут ми нарешті бачимо значний приріст продуктивності RTX 4060 Ti. Вона на 35 % швидша, ніж у 3060 Ti, і на 20 % швидша, ніж у 3070. Це набагато ближче до того, що ми очікували б від оновлення покоління за поколінням.

RTX 4070 приблизно на 60 % швидша за попередню модель RTX 3070. Такий вражаючий приріст швидкості в поєднанні з додатковою VRAM є хорошим оновленням для більшості користувачів.

Наскільки хороші NVIDIA GeForce RTX 4070 і 4060 Ti (8 ГБ) для створення контенту?

Загалом, NVIDIA GeForce RTX 4070 і 4060 Ti (8 ГБ) являють собою цікаву пару графічних процесорів для оцінки пліч-о-пліч. 4070 забезпечує значний приріст продуктивності і технічних характеристик порівняно з 3070, споживаючи при цьому менше енергії, хоча і відрізняється більш високою ціною. Водночас 4060 Ti (8 ГБ) пропонує відносно невеликий приріст продуктивності та залишається з тими самими 8 ГБ VRAM, що й 3060 Ti, хоча багатьом робочим процесам буде достатньо обчислювальної потужності GPU, перш ніж їм знадобиться більше VRAM. Крім того, наприкінці цього року очікується варіант із 16 ГБ VRAM, який коштуватиме на 100 доларів дорожче.

Більшість додатків для редагування відео можна вважати робочими процесами з "помірним" GPU-прискоренням, але іноді продуктивність виявляється не такою, як очікувалося. Нова GeForce RTX 4060 Ti 8GB - ідеальний приклад цього, оскільки ви очікуєте, що GPU нового покоління працюватиме щонайменше нарівні з попереднім поколінням. Натомість RTX 4060 Ti не впорався із завданням як у DaVinci Resolve Studio, так і в Premiere Pro. Зокрема, при роботі з RAW-файлами та обробці ефектів з GPU-прискоренням він часто відставав від RTX 3060 Ti на 10-20 %, а в одному конкретному випадку (RAW-файли в DaVinci Resolve) був на 40 % повільнішим, ніж RTX 3060 Ti.

Однак з новою RTX 4070 12 ГБ все йде майже з точністю до навпаки. У більшості випадків вона була на 10-20 % швидшою, ніж RTX 3070 8 ГБ попереднього покоління, і часто не перевищувала на кілька відсотків дорожчу RTX 4070 Ti 12 ГБ. Її ціна трохи вища, ніж у RTX 3070, але, на нашу думку, вища продуктивність і додаткові 4 ГБ VRAM з лишком компенсують ціну в 100 доларів. Для тих, хто обмежений у бюджеті, RTX 4070, схоже, буде оптимальним варіантом із погляду продуктивності на долар для такого типу робочого процесу. Дорожчі RTX 4080 16 ГБ і RTX 4090 24 ГБ, безумовно, мають своє місце для специфічних робочих процесів, але якщо ви шукаєте надійну карту для роботи в HD і 4K, RTX 4070 - це чудовий вибір.

При розробці ігор/віртуальному виробництві та рендерингу на GPU 4060 Ti (8 ГБ) показує себе відносно краще, ніж при редагуванні відео, оскільки приріст продуктивності спостерігається повсюдно. Однак у більшості випадків приріст становить близько 15 %, що досить розчаровує для нового покоління GPU.

З іншого боку, 4070 пропонує гарний приріст продуктивності, що відповідає іншим відеокартам серії GeForce RTX 40. Хоча це все ще відносно низька карта для професійного візуалізації або робочих процесів у реальному часі, 30-60% приріст продуктивності разом із додатковими 4 ГБ VRAM робить її надійним GPU для тих, хто зацікавлений у цих робочих процесах, але при цьому обмежений у бюджеті.

Якщо ви шукаєте робочу станцію для будь-якого з протестованих нами застосунків, ви можете відвідати нашу сторінку рішень, щоб подивитися рекомендовані робочі станції для різних програмних пакетів, нашу сторінку призначеної для користувача конфігурації або зв'язатися з одним із наших технологічних консультантів, щоб одержати допомогу в налаштуванні робочої станції, що відповідає специфічним потребам вашого унікального робочого процесу.